Ο ΑΙΣΩΠΟΣ ΚΑΙ Ο ... ΑΜΚΑ

Θυμάστε την ιστορία του Αισώπου για τον βοσκό που όλο έλεγε ψέματα για να περάσει η ώρα κι όλο φώναζε στους συγχωριανούς του πως λύκοι τού τρώγαν τα πρόβατα; Μια φορά - δυο φορές τους ξεσήκωσε κι έτρεξαν να τον βοηθήσουν, μα όταν ήρθαν πραγματικά οι λύκοι, οι χωριανοί έμειναν στα σπίτια τους και ο χωρατατζής το' χασε το κοπάδι του.


Κάπως έτσι μάλλον θα γίνει με τους αγαπητούς ζηλωτές Χριστιανούς, παλαιοημερολογίτες κι όχι μόνο! Την μια το barcode, την άλλη το σύμφωνο Σένγκεν, τώρα ο ΑΜΚΑ, φωνάζουν σαν τον βοσκό πως έρχεται ο Αντίχριστος, τρομάζουν τους ανθρώπους, άλλους τους φανατίζουν, άλλους τους κάνουν να γελούν με την καρδιά τους κι άλλους να μας υποτιμούν τους Ορθοδόξους ως βαρεμένους και θρησκόληπτους.

Και επειδή από τις πολλές κραυγές ο κόσμος θα βαρεθεί, όταν (κάποτε, το πότε δεν το ξέρουμε) έρθει μια παγκόσμια τάξη πραγμάτων (στην πραγματικότητα, κι όχι επειδή κάποιοι τήν ονομάζουν ήδη), ο πολύς κόσμος θα κοιμάται τον ύπνο του δικαίου. Και θα κοιμάται χωρίς να έχει καταλάβει πως το κύριο πρόβλημά μας δεν είναι ο οποιοσδήποτε ΑΜΚΑ, αλλά η βαθειά αφασία στην οποία βρισκόμαστε ως λαός. Χωρίς πολιτισμό, χωρίς πνευματική καλλιέργεια, χωρίς αρχές, οι νεοέλληνες μοιάζουμε έτοιμοι να παραδοθούμε σε οποιονδήποτε ψευδοσωτήρα.

Για τα φακελώματα, δίκιο έχουν όσοι φωνάζουν, αλλά να θυμηθούμε και κάποια φακελώματα μερικές δεκαετίες πριν, για τα οποία παρόμοιοι κύκλοι καθόλου δεν διαμαρτύρονταν και καθόλου δεν έβλεπαν φόβο αφού οι φάκελοι είχαν στόχο τους "άλλους".

Για την "αριθμοποίηση του ανθρώπου" λόγω ΑΜΚΑ, να θυμίσουμε πως κι η απλή ταυτότητα αριθμό είχε, κι όποιος δεν την διέθετε ούτε μπορούσε να πουλήσει, ούτε να αγοράσει, εδώ κι εκατό χρόνια! (Κι όμως για την ταυτότητα αυτή, κάναμε διαδηλώσεις να παραμείνει!).

Το ζήτημα με τον ΑΜΚΑ (όπως και με το Σένγκεν και τις ηλεκτρονικές ταυτότητες), είναι πολιτικό. Ανησυχούμε ως πολίτες του κόσμου, αλλά ως Χριστιανοί ας αφήσουμε προς το παρόν "τα του Καίσαρος τω Καίσαρι". Στο κάτω-κάτω αν είναι να γίνει διωγμός κάποτε, ας γίνει καλοί μας αδελφοί, δεν θα μας αφήσει έτσι ο Θεός! Διωκόμενη ανδρώθηκε η Εκκλησία του Χριστού κι όχι συμπορευόμενη με την εξουσία του κόσμου τούτου. Γιατί πρέπει να γκρινιάζουμε διαρκώς μέχρι τότε και να μιλάμε για τον Αντίχριστο, αντί να μιλάμε για τον Χριστό;

Ας σταματήσουμε να αναπαράγουμε θεωρίες συνωμοσίας και μελλοντολογίες. Ο κόσμος ούτως ή άλλως βαδίζει στα έσχατα, μα δεν ξέρουμε πότε. Εκείνο που ξέρουμε είναι ότι τον καθένα μας τον περιμένει σίγουρα η προσωπική του κρίση, τα δικά του έσχατα, ο θάνατος. Έχουμε κληθεί σε μετάνοια και αυτό πρέπει να είναι το μοναδικό μέλημά μας. Κι αν εργαζόμαστε την μετάνοιά μας, δεν φοβόμαστε τίποτα, ούτε μπορεί κανείς να μας εξαπατήσει.

Παραθέτουμε στην συνέχεια κείμενο του π. Γρηγορίου Καψάνη που βάζει τα πράγματα στην θέση τους και απαντά με ολοκληρωμένο τρόπο στους πανικοβλημένους ...Αμκαπαθείς!


Η νέα κάρτα ασφαλίσεως ΑΜΚΑ


του Αρχιμ. Γεωργίου Καψάνη

Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου



Αδελφοί μοναχοί εξ Αγίου Όρους και λαϊκοί αδελφοί εκ του κόσμου μας ερωτούν τί πρέπει να κάνουν με τις νέες κάρτες ασφαλίσεως, οι οποίες φέρουν τον ΑΜΚΑ (Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφαλίσεως). Διερωτώνται αν πρέπει να τις παραλάβουν ή αν πρέπει να αρνηθούν την παραλαβή τους.
Προβληματίζονται αν ο ΑΜΚΑ περιέχει τον αριθμό-σύμβολο του Αντιχρίστου, το 666, ή έστω αν με την παραλαβή του συμβάλλουν στην ολοκλήρωσι του «ηλεκτρονικού φακελλώματος» που θα διευκολύνη την μελλοντική επιβολή του Χαράγματος του Αντιχρίστου.

Το ζήτημα έχει δύο όψεις, για κάθε μία από τις οποίες έχουν δοθή ικανοποιητικές απαντήσεις από την Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους κατά τα έτη 1987 και 1997, όταν είχε τεθή το ζήτημα εξ αφορμής του ΕΚΑΜ και της κυρώσεως της Συνθήκης Σένγκεν αντίστοιχα, και οι οποίες ισχύουν διαχρονικά.


Η πρώτη όψις του ζητήματος είναι ότι με τον ΑΜΚΑ πραγματοποιείται μία μορφή «ηλεκτρονικού φακελλώματος». Κάθε φυσικό πρόσωπο συνδέεται με έναν αριθμό που λέγεται ότι θα τον συνοδεύει σε όλη του την ζωή, θα τον χαρακτηρίζει σε όλες τις συναλλαγές, τις δικαιοπραξίες και σε όλες τις σχέσεις του με τις κρατικές υπηρεσίες. Για αυτή την πλευρά του θέματος η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους είχε διακηρύξει:


«Θεωρεί ακόμη η Ιερά Κοινότης εύλογη την ανησυχία πολλών για τις συνέπειες που μπορεί να έχη στην ελευθερία και αξιοπρέπεια του ανθρώπου το ηλεκτρονικό φακέλλωμα» (Ανακοινωθέν ΕΔΙΣ Αυγούστου 1988).


Εάν ο ΑΜΚΑ είχε τον αριθμό του Αντιχρίστου, δεν έπρεπε να τον δεχθή κανείς Ορθόδοξος Χριστιανός. Ο ΑΜΚΑ όμως είναι ένας αριθμός πού τυπώνεται στην κάρτα ασφαλίσεως με τον γραμμωτό κωδικό CODE 39, ο οποίος δεν σχετίζεται με τον αριθμό 666 και πολύ περισσότερο δεν είναι ο δυσώνυμος αυτός αριθμός...




...Τουλάχιστον η Πολιτεία σεβάσθηκε την ευαισθησία του ορθοδόξου λαού μας και δεν περιέλαβε στον ΑΜΚΑ τις προδιαγραφές του ΕΚΑΜ. Εάν συσχετίζουμε τον ΑΜΚΑ με τον αριθμό 666 και δημιουργούμε πανικό, επειδή δήθεν κάθε μορφή γραμμωτού κωδικού εμπεριέχει τον αριθμό του Αντιχρίστου, υπερβάλλουμε και δεν οικοδομούμε κανένα.


Από ποιμαντική πάντως άποψη θα ήταν άκαιρο να ζητήσουμε από τον καθέκαστα συνάνθρωπο μας, ο οποίος έχει λόγους να κινηθή μέσα στην σύγχρονη κοινωνία (θέματα υγείας, παιδείας, μετακινήσεως, δοσοληψιών κ.λπ.) χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ, να μη τον παράλαβη και να μπη σε δοκιμασίες.


Η παραλαβή του ΑΜΚΑ εν τούτοις δεν καταργεί την καλή ανησυχία μας, την οποία είχαμε τόσα χρόνια και αγωνισθήκαμε κατά του ΕΚΑΜ. Η καλή ανησυχία και τότε και τώρα έχει ουσιαστικό νόημα. Βεβαιώνει ότι τοποθετούμεθα σωστά έναντι της ελεύσεως του Αντιχρίστου.


Δεν πανικοβαλλόμεθα, αλλά ούτε απαξιώνουμε την προφητεία. Ανέκαθεν οι Χριστιανοί περίμεναν τον Αντίχριστο και συνεδύαζαν την έλευσί του με δύσκολες για την Εκκλησία καταστάσεις, όπως την παρουσία διωκτών του Χριστιανισμού (Νέρων), την έμφάνισι και δράσι νέων αιρέσεων (αρειανισμός κ.λ.π.), την επέλασι και επικράτησι αντιχρίστων δυναστών και τυραννικών καθεστώτων (Ισλάμ, Σταλινικός αθεϊσμός). Αυτές ήσαν οι προδρομικές καταστάσεις, για τις οποίες ο ευαγγελιστής Ιωάννης γράφει: «και νυν αντίχριστοι πολλοί γεγόνασιν, όθεν γινώσκομεν ότι εσχάτη ώρα εστίν» (Α’ Ιω. β’ 18)...



...Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι αν θα παραλάβουμε σε ένα δημόσιο έγγραφο έναν αριθμό, έστω μέσα σε ένα κλίμα ούτως ή άλλως προβληματικό και ενδεικτικό των «σημείων των καιρών», αλλά αν θα τον δεχθούμε ως σημείον προσκυνήσεως του Αντιχρίστου και ως Χάραγμά του, όταν αυτός ο ίδιος έλθη.


Υπό την έννοια αυτή ο ΑΜΚΑ, ως αριθμός που θα διευκόλυνε την Πολιτεία να επιτελέση το καθήκον της έναντι των πολιτών, είναι ηθικώς και πνευματικώς ουδέτερη (έχουμε βεβαίως ήδη ειπεί ότι είναι προβληματική και επικίνδυνη η αριθμοποίησις στα χέρια τυραννικών καθεστώτων ή στο πλαίσιο της ηθικής ασυδοσίας της εποχής μας).


Η παρουσία όμως του ΑΜΚΑ στην ζωή μας μας υπενθυμίζει το καθήκον μας και μπορεί να είναι το καλύτερο μήνυμα του Θεού σε όλους μας, να εντείνουμε την καθημερινή μας μετάνοια, να προσέχουμε τους εαυτούς μας «μήποτε βαρυνθώσιν ημών αι καρδίαι έν κραιπάλη και μέθη, και μερίμναις βιωτικαίς, και επιστή εφ’ ημάς αιφνίδιος η ημέρα εκείνη, ως παγίς γαρ επελεύσεται επί πάντας τους καθήμενους επί πρόσωπον πάσης της γης» (πρβλ. Λουκ. κα’ 34-35).



Εφ’ όσον ελάβαμε εντολή από τον Κύριο να προσέχουμε τα «σημεία των καιρών» (Ματθ. ιστ’ 3), και εφ’ όσον βλέπουμε ότι η παγκοσμιοποίηση σε πολιτικό, οικονομικό και θρησκευτικό επίπεδο προχωρεί, η αποστασία από το θέλημα του Θεού αυξάνει, και ο πολύς κόσμος ζη σε μία αδιαφορία για την πνευματική ζωή, μπορούμε να ιδούμε τις καταστάσεις αυτές ως «σημεία των καιρών» και να καλλιεργήσουμε την πίστι μας, την μετάνοιά μας, την αγάπη μας προς τον Κύριο, και το μαρτυρικό μας φρόνημα...

Ολόκληρο το κείμενο εδώ στο ΑΡΧΑΓΓΕΛΩΝ ΚΕΙΜΕΝΑ